Czy Pałac Kultury i Nauki zmieści się w Tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy?

430 kolorowych banerów wykonanych w pop-artowskim, komiksowym stylu ma przypomnieć o tym, że tunel Południowej Obwodnicy Warszawy to nie tylko utrudnienia w trakcie budowy. To inwestycja, która przede wszystkim ma podnieść komfort podróżowania po Warszawie, zmniejszyć emisję szkodliwych substancji do atmosfery i obniżyć poziom hałasu na Ursynowie. 

Dziś na barierkach oddzielających plac budowy Południowej Obwodnicy Warszawy rozpoczął się montaż ponad 430 banerów o łącznej długości ponad 2300 metrów. Ekspozycja będzie tej samej długości co budowany tam tunel, który po zakończeniu prac będzie najdłuższym takim obiektem w Polsce.

– Szukaliśmy sposobu, by przypomnieć o tym, o czym w codziennej dyskusji o coraz lepszym mieście zdajemy się zapominać – tłumaczy Tomasz Mołdysz, dyrektor kontraktu „Zadanie „A” POW”, które realizuje firma Astaldi S. p. A. – Tunel ten zaprojektowano, aby usprawnić transport w całej Warszawie. Dzięki upłynnieniu ruchu zmniejszy się poziom emisji hałasu i zanieczyszczeń powietrza. W pierwszej kolejności zyskają na tym mieszkańcy dzielnicy Ursynów, dlatego postanowiliśmy w oryginalny sposób opowiedzieć im o korzyściach i faktach związanych z powstaniem tunelu – zaznacza Mołdysz.

Projekt kampanii informacyjnej powierzony został agencji Bakcyl Studio, dobrze znanej w dzielnicy m.in. za sprawą realizowanych tu od 2016 roku Ursynowskich Murali. – Pracujemy na Ursynowie i mieszkamy w bezpośrednim sąsiedztwie budowy obwodnicy, dlatego projekt kampanii miał dla nas wymiar mocno osobisty – mówi Bartek Podlewski, dyrektor kreatywny BS. – Naszym celem było stworzenie kampanii, która w atrakcyjnej formie opowie mieszkańcom o obwodnicy. Pomyśleliśmy, że dobrym punktem wyjścia do pracy nad komunikacją jest skrót od samej nazwy Południowej Obwodnicy Warszawy, czyli POW, który z kolei nasunął nam skojarzenie z różnymi wykrzyknikami, które pojawiają się w komiksowych dymkach. Podążyliśmy tym tropem i opracowane wcześniej komunikaty przedstawiliśmy w duchu estetyki popartowskiej, z charakterystycznymi dla niej motywami postaci, kreską, rastrem i kolorystyką. Dzięki temu kampania nabrała rumieńców i mamy nadzieję, że taki komiksowy sznyt przypadnie mieszkańcom do gustu.

W sumie powstało 18 banerów o charakterze informacyjnym oraz 18 komiksowych onomatopei POW. W tym ten, który wskazuje, że kubatura tunelu wraz z portalami, jest większa niż kubatura Pałacu Kultury i Nauki.  Zawisły one na specjalnie zaprojektowanych na potrzeby tej realizacji ogrodzeń nowego typu łączących funkcję bariery energochłonnej – pomarańczowej, plastikowej formy wypełnianej betonem po odpowiednim ustawieniu, na której zamocowano stalową konstrukcję ogrodzenia placu budowy. Takie rozwiązanie było konieczne by utrzymać podczas budowy ruch na ulicy Filipiny Płaskowickiej w obu kierunkach. W sumie galeria ma 2300 metrów długości.

Astaldi S. p. A., przez 10 lat działalności na polskim rynku zrealizowała w kraju jedne z największych wyzwań z zakresu infrastruktury transportu: najdłuższy odcinek drogi szybkiego ruchu w technologii betonowej – 61-kilometrów pomiędzy Rawą Mazowiecką, a Piotrkowem Trybunalskim, największą samorządową inwestycję w Polsce – Centralny Odcinek II Linii Metra, a w maju jego trzy kolejne stacje na odcinku Wschodnim – Północnym, pierwszą w Polsce spalarnię śmieci w Bydgoszczy i wiele innych. Jest w trakcie realizacji tunelowych odcinków trasy S7 pomiędzy Naprawą, a Skomielną Białą, a także S2 pomiędzy węzłami Puławska i Przyczółkowa w Warszawie.

mat. prasowe Astaldi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *